3 Kasım 2010 Çarşamba

İlk gün

Dün gece saat 10'a kadar mutfaktan çıkamayınca başlarım böyle rejime dediğim anlar oldu. Olmadı değil. Ama dün beni saatlerce oyalayan o hazırlıkların önümüzdeki günlerde epey vakit kazandırmasını ümit ediyorum.

İlk koşul bir mutfak tartısı almaktı. Araştırmalarıma göre elektro world, media m., dart gibi merkezlerde çok ucuza varmış. Hem de çeşit de çok. Kardeşim gelecekti eskişehirden. Oğlum kap ordan bir mutfak tartısı dedim. Orası küçük memleket, ulaşım kolaydır. Trene binmeden uğrayıver bir avm'ye önerime sıcak baktı, biraz da duygusal sömürüyle akşam elimdeydi sinbo ya da simbo markalı mutfak tartım. Sanırım 20-25 lira  civarı.

Önce 50 gramlık ekmek paketleri hazırladım kendime. Sonra 1 kg kıyma ile doktorun tarifini verdiği köfteyi yaptım (1 kg kıyma + 25 gr ekmek + 1 yumurta+ sınırsız soğan, maydanoz, baharat vs.) Bu arada tuz yasak değil. Neyse köfteyi hazırladıktan sonra 90 grlık topaklar halinde tarttım. Porsiyonlarımı ayarladım. Poşetleyip buzluğa attım. 3 porsiyon  da pişirip kaldırdım dolaba.

Bir de sebze yemeği yapmam gerekiyordu. Onun da tarifi 1 kg çiğ sebzeye 2 yemek kaşığı sıvı yağ ekle. Etsiz ve pirinçsiz pişir. Soğan, salça, domates, baharat sınırsız serbest. Ben de hemen bir patates yemeği yaptım. Çünkü birtek o vardı. Sonra da dolaptaki karnıbaharı haşlayarak gecenin 10unda ev halkını kokuyla bayılttım. Onu da bu akşam pişireceğim.

Yes my dear demek geldi tam da bu noktada içimden. Neyse sapıtmayalım. Tüm bunları yaptım ama sonra ne yaptım? Gece 1 gibi kitap okurken iyice kazındı mide. Zaten yarın sabah başlayacağım diye kalktım bir güzel beyaz peynirli sandviç yaptım onu yedim. Yetmedi dolaptaki süt dilimi ve pingui isimli güzide eserleri de kitap okurken yiyivermişim. Hatırlamıyorum. Sabah yatağın yanında ambalajları gördüm. Daha doğrusu oğlum bastı:) Onundu da abur cuburlar.


Gelelim ilk güne (allahım böyle bir blog tuttuğuma inanamıyorum ama kayıtlara geçmesi lazım bu maratonun). Yaptıklarım doktorumun tamamen benim metabolizma hızına göre yaptığı tavsiyeler. sorumluluk kabul etmem. Yapın da demiyorum. İlk kural: ilk on gün çok sıkı tutulacak diyet. Çünkü vücuda yağları parçalama emri verdirecekmişiz. Doktorun yap dediklerini yanında parantez içinde dr yazarak işaretleyeceğim.

Sabah kalktım. Hemen 2 bardak su içtim (Dr). Bir bardağı tiroid ilacımı almak içindi zaten. Sonra 50 kere zıpladım metabolizmayı uyandırmak için (Dr). Çok keyifli. ilk 20 zıplayış küfürlü, 30 gibi gözler açılıyor. 40 da hayat ne güzel modu. 50 de ip var mı ip atlayacağım da cümlesi geçiyor akıldan.

Sonra 10 mekik çektim (Dr) Tabi ki sabahın köründe bu kadar hareket sonrası yerde uyuyakalmışım bir süre. İçim geçmiş. Sonra kahvaltı zamanı. Dün marketten aldığım beyaz peyniri bulamadığım için (evet gizeli bir şekilde yok oldu) onun yerine 1 yumurta haşladım (Dr). 1 domates, 1 salatalık, 1 tutam maydanozu kıyıp salata gibi birşey yaptım(Dr) . Yağsız. (Dr). 50 gr ekmek (beyaz ekmek) (Dr), açık şekersiz çay koydum (Dr). Aslında iki marka söyledi doktor tatlandırıcı olarak. Onlardan alırsam sınırsız tatlandırıcı kullanabiliyorum. Ben dün alamadım. Bugün alacağım. Bir de bir tatlı kaşığı reçel yedim (İncir reçeli) (Dr).

Deve gibi şiştim. Hele o yumurta hala büyüyor sanırım içimde. Bir de tuz yasak değil ya. Mis oldu bu mis. Yoks akusardım ben o yumurtayla.  Birazdan ara öğün saati geliyor. Sabah - ara- öğlen - ara- akşam - ara şeklindeki öğünler arası minimum 2 maksimum 3 saat olacak. Ben 8 de yedim kahvaltıyı. ona göre düzenleyeceğim. Evden çıkmadan dün akşamdan hazırladığım azıkımı aldım yanıma keloğlan misali.

bugün planladığım listem  şöyle (Tamamı Dr tavsiyesi)
Ara: 1 porsiyon meyve (bugün 2 kere var bu meyve işi. Birini elma birini kuru kaysı olarak ayarladım. Kuru kaysı da 2 tane elma da 100 gr olacak. elma daha büyük diye daha çok acıktığım öğleden sonraya aatacağım onu. Sabah kuru kayısı.2 tane.

Öğlen (Hepsi Dr): Izgara köfte (doktorun tarifiyle dün akşamdan hazırladığım 90 gr), 4 yemek kaşığı sebze yemeği, 50 gr ekmek, sınırsız salata (yağsız*), 1/2 cup yoğurt (cup'ı doktor verdi küçük kupa gibi birşey onun yarısı kadar  az yağlı yopurt). * açıklamasına gelince yağ hakkım var. Günde 3 tatlı kaşığı. İster öğünlerde tek tek dökerim salataya ister hepsini biriktirim akşam yağlı salata yerim. Zaten bit kadar o yağ da:) Salata da havuç turp lahana ve kırmızı taze biber falan olmayacak. onlar yasak. Ben de slaatalık domates ve maydanozla yaptım salatayı akşamdan.

Ara (Hepsi Dr): 1 meyve (bugün elma- 100 gr) + 2 uzun galeta (susamsız haşhaşssız falan) + 1 üçgen peynir (evet ben de inanamadım)

Akşam (Hepsi Dr): Öğlenin aynısı

Son ara (Hepsi Dr): 2 porsiyon meyve (muhtemelen elma yerim yine) + 2 ceviz + 3 diyet bisküvi veya 25 gr çikolata!!! (ama fındıksız fıstıksız bitter ya da sütlü- fekat ilk 10 gün yasak çiko)

bu arada günde 8-10 bardak su. en az tabi. Çay, kahve, soda, bitki çayları ve diyet kola. Bunlar sınırsız. Soda meyveli olmamak şartıyla.

Çok uzadı. Yasaklar listesini sonra yazarım. İlk 10 gün harfi harfine uyacağım.

bir de egzersiz verdi. Günde 20 dak yürüme:) Haftada 140 dak yapğıyor. Önemli olan her gün değil haftada 140 dak yürümek dedi şimdilik. Yani 50 + 50 + 40 şeklinde yürüyebilirim. Ama 20 dak daha çok işime geliyor. Bugün öğlen yemekten sorna bir turlayacağım. Bakalım. İşte böyle.Yazarken doydum bee.

9 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

Herşey güzel de o kadar suyu içince benim tuvalete yatak atmam gerekir ya...
Neyse izindeyim, ilk 10 günü bir geçir bakalım ne olacak, ben de gelecem peşinden (hızlı yürüme ama dizim ağrıyor:)

aysehamdemir dedi ki...

Bugünkü menü oldukça doyurucu görünüyor. Zıplama işi de oldukça eğlenceli... hadi bakalım kızgın kumlardan serin sulara...

Esin Bozdemir dedi ki...

:)pek bir teşvik edici anlatıyorsunuz ama ya...bayıldım bu şevkle tamamdır...tüy kadar haiflemiş gireceksiniz yaza...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Kolay gelsin..öpüyorum....

mavi dedi ki...

bu doktorun önerdiklerini hemen hemen yiyorum ben. Özellikle de sebze, az kahvaltı falan.

Bayan Rambo dedi ki...

Ya ben hiç bu kadar çok ve sık yemiyordum ki... öğlen de yürüyüş yaptım 20 dak:)) gerçi 30 dak çıktı dönüş yoluyla birlikte. Ter atınca hamamdan çıkmış gibi oldum:) İyi oldu. Yürüyüşüme bakan da 20 kilo verdim sanır. O derece havalı yani:)

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Bayan Rambo,
Kolay gelsin efendim!:)

Gerçi Leylak Dalı kimliğiniz konusunda bir bulmaca düzenlemiş gibi gözüküyor, ama, anlaşılan sizin açık etmeye niyetiniz yok, pek!
:)))

Adsız dedi ki...

senin yüzünden haydi senin aklından gideyim dedim sabah kalktım zaten sevmem su içme olayını 2 bardak zoraki içtim şu saat oldu hala tuvalete taşınıyorum bünye kabul etmedi tabi...
ben de ip vardı hatta sayanından ama olsun ben de saydım 50 de ip atlama hadi bakalım seviyor destekliyorum seni haydi bakalım...
TC

dyt.kelebekdiyeti dedi ki...

kelebek diyeti olmadan diyet olmaz :)))

bir de diyet listenizi paylaşmayınız... diyet kişiye özel ama hala bunun bilincinde olmayan kişiler olabilir hatta sizin bu diyetinizi uygulayıp kilo vermek için alanlar da olabilir...

bilginize...