10 Kasım 2010 Çarşamba

değişim zamanı

Değişmeye devam. Önce hareketsizlik meselesini ele almam gerekiyor. Gözümün rengini nasıl değiştiremezsem tiroid rahatsızlığımın da ömür boyu benimle birlikte olduğunu biliyorum. Birlitke yaşamayı öğrenmeliyim. Bunu öğrenirken de bazı değişiklikler yapmam gerekiyor hayatımda. İlk adım hareket.

Üşenme- erteleme - vazgeçme üçlüsü desturum oldu. Üşenmeyince ertelememiş oluyorum. O zaman da  vazgeçmemek için ilk adım otomatik olarak atılmış oluyor.

Günde 20 dakika demişti doktor. Ve de eklemişti: Bizim için önemli olan her gün 20 dakika yürümeniz değil. Haftada 140 dakika olması önemli. Bunu 50 + 50 + 40 dakika olarak üç gün de yapabilirsiniz. Üşenirim derseniz günde 20 dakika ile başlayın.

Ve ben birkaç gündür bu 20 dakikaları yapamayacağımı hissediyorum. Buna çözüm bulacağım.

Ama mekikler ve sabahleyin metabolizmayı hızlandırmak için 50 kere zıplamayı hiç aksatmıyorum çünkü çok eğlenceli. Belki yürüyüşler için müzikçaları ayarlamam lazım. Kulakta müzik olursa daha rahat olur sanki.

Bir de yiyecekleri çeşitlendirme faslına başladık. Mesela öğünlerde illa salata yapacağıma  çeşit çeşit yeşillik aldım. Onları bir güzel doğruyorum günlük olarak yemem gereken yoğurt miktarına. Mis gibi oluyor.

Bazı mailler ve yorumlar için de bir açıklama yapma ihtiyacı duyuyorum:

Ben burada tamamen bana, metabolizma hızıma, vücut kitle endeksime ve metabolik hastalığıma uygun bir programı doktor gözetiminde uyguluyorum. 20 dakika yürüyüş de et ve  sebze miktarlarım da... programın her satırı bana özel ayarlanıyor. Siz de istenmeyen etki yaratabilir ya da hiç sonuç vermeyebilir.

Niye yazıyorsun o zaman derseniz. Yazıyorum çünkü ben iradeli olmaya çalışıyorum. Azimli olmaya çalışıyorum. Paylaştıkça da bu konudaki isteğimin, şevkimin artacağını biliyorum. Bu da bir nevi bana özel bir yöntem diyebiliriz.

Şimdi önümüzdeki maçlara bakalım:)

1 yorum:

Selen dedi ki...

Senden aldığım gazla merdiven çıkmaya ve bol su içmeye başladım ve de diyet falan yapmadığım halde 1 haftada 1,5 kilo verdim. Tam gaz devam ediyorum, her sabah çocukları okula bıraktıktan sonra merdivenlerden çıkarak dönüyorum eve. Son 3 katta çok zorlanıyorum ama devam edicem.